Načítání...
Co je to DPF a proč se ucpává?

Zkratkou DPF nebo FAP se označuje filtr pevných částic. Je součástí výfukového potrubí a jeho základní funkcí je zachycování mikročástic z výfukových spalin.

Důvodů, proč se DPF filtr ucpe, může být několik. Nejčastější příčinou je vysoký nájezd vozu. Během provozu se ve voštinové struktuře filtru (mikrokanálky ve vložce DPF) postupně zanášejí sazemi z výfukových plynů. Pro spálení sazí spouští řídící jednotka jednou za čas tzv. aktivní regeneraci. Jedná o proces, při němž se řízeně zvýší teplota výfukových spalin a následně se usazené saze v DPF filtru vypálí. Tato regenerace není nikdy dokonalá. V DPF filtru zůstávají nespálené saze, popílek, cerium a jiné nečistoty, jež se v DPF filtru postupně hromadí, a časem jej zcela ucpou. Filtr ztratí svoji funkčnost.

Filtr DPF se však může však ucpat i z jiných příčin, kupříkladu proto, že správně nefunguje řídící jednotka, EGR ventil, turbodmychadlo, nebo jsou například poškozené snímače diferenčních tlaků , které sledují tlak výfukových plynů.

Tyto závady je třeba odstranit, jinak se filtr zanese znovu.

Jak se projevuje ucpaný filtr pevných částic?
Vůz má zvýšenou spotřebu
Sníží se výkon motoru
Ztráta akcelerace
Svítí oranžová kontrolka DPF nebo kontrolka motoru
Časté regenerace DPF
Naskočení "nouzového režimu"
Co se stane, když budu varování ignorovat?

Pokud nebudete dbát varování na přístrojové desce, nebo budete ignorovat časté spouštění regenerace, můžete DPF vložku zničit. Keramické jádro se vlivem zvýšené teploty, která není dostatečně odváděna spolu s výfukovými plyny, se roztaví a dojde k jejímu nenávratnému zničení. Potom již čištění není možné a nezbývá nic jiného, než zakoupit nový filtr pevných částic.

Proč se rozhodnout pro čištění DPF

Čištění DPF představuje skvělou možnost, jak ušetřit nemalé množství finančních prostředků. Nový originální filtr se mnohdy pohybuje v řádech několika desetitisíců a ty nejdražší stojí více jak 100 tisíc Kč. Vyčištěním originálního filtru DPF získáte jistotu, že Vás nepřekvapí nefunkční neoriginální replika s jinou (pravděpodobně menší) voštinovou vložkou bez obsahu drahých kovů. Dále neoriginální filtr může a obvykle také má jiné parametry tlaku při průchodu spalin a snímače potom vykazují chybné hodnoty nutné ke správné regeneraci filtru.

Optimální variantou regenerace DPF je vyčištění filtru na speciálním stroji.

Jak probíhá celý proces čištění filtru pevných částic?

Na počátku procesu prohlédneme filtr endoskopickou kamerou a pořídíme snímky voštinové vložky uvnitř filtru. Pokud je vložka v pořádku, tak dochází k preciznímu, naprosto přesnému změření tlaku vzduchu, jenž filtrem prochází. Poté je automaticky stanoven potřebný tlak směsi, kterou se bude filtr čistit. Následně už může být filtr propláchnutý specifickou patentovanou emulzí. Řídící jednotka přístroje přesně stanoví optimální hydraulické pulsy, aby nedošlo k porušení keramické vložky. Délka impulsu, přesný tlak pro konkrétní filtr a patentovaná emulze jsou aspekty, které zásadně ovlivňují proces a výsledek čištění. Velkou výhodou tohoto způsobu čištění DPF filtru je eliminace veškerých nečistot, jež se v jeho útrobách nacházejí. Pak už je pouze filtr vysušen horkým vzduchem . Po vysušení je opět změřen tlak vzduchu. Stav vnitřku DPF filtru je opět zkontrolován endoskopickou kamerou. Hodnoty tlaku před a po čištění se nakonec srovnají a vytiskne se protokol o měření. Velkou výhodou tohoto druhu čištění je bezesporu jeho neinvazivnost. Není zapotřebí žádného vrtání, broušení ani řezání.

Vy tak získáte jistotu čistého a nepoškozeného originálního DPF filtru, který vydrží další velkou porci najetých kilometrů.

Kontaktujte nás

nebo nám zavolejte:
+420 608 66 22 91
POBOČKA
CHRUDIM
Tovární 315, 537 01 Chrudim
+420 608 66 22 91
pneutip@pneutip.cz
Po-Pá: 7:00-12:00, 13:00-16:00
POBOČKA
PARDUBICE
Semtín 122, 532 17 Pardubice
+420 774 73 06 30
pneutip@pneutip.cz
Po-Pá: 8:00-12:00, 12:30-16:30
VÝDEJNÍ MÍSTO
BŘEZHRAD
Březhradská 148, 503 32 HK
+420 774 66 22 89
pneutip@pneutip.cz
Po-Pá: 9:00-17:00